2010年12月2日星期四

安全感


最近,成为某健身中心为期三个星期的试用会员。

目的,是为了让我的腹肌更加的健美,并且身体的其他肌肉更加的硕壮。

但是,此举却引起了我爱人的不安。

“你知道我担心你不爱我吗?”

“怎么会呢?”

“你健身后,身体变漂亮了,就会嫌弃我这不完美的身材,然后离开我。”

“胡说,我只是为了健康,不要有肚腩。”

“哪!你是不是嫌弃我有肚腩?”

“没有啦,我只是不要自己有肚腩而已。”

“我会没有安全感。”

“那你想要我怎样?不可以去健身吗?”

“可以去,但是不要锻炼到这么完美。”

“什么?那不是去等于没去吗?”

“至少我不会感到受威胁嘛!”


曾经何时,我担心我的爱人会嫌弃我而离开我,但是,风水轮流转,我竟然会让我的爱人感到担心。真的是不知道应不应该感到可喜可贺。那也难怪,健身中心充满了诱惑,体型硕壮的帅哥俊男到处可见,稍微把持不住,两人眼神交会,就会跌入了爱情的陷阱。

你,是否让你的另一半感到不安呢?还是相反的呢?


4 条评论:

  1. i guess the key is to hav trust for the other and a good level of self confidence when it comes to this kind of problem.. not easy.. dun let oneself go too much i guess.. still hav to keep up.. until maybe 50? =p

    回复删除
  2. I just joined the gym and so far le boyfriend hasn't commented on anything except that maybe I should save the membership fee for my new house instead. Maybe he just doesn't want to say it out like your lover did.

    回复删除
  3. Actually people are growing oxymoron...in one hand you like him to be fit and presentable; on the other hands you also don't like him to be too fit to be too attracted.

    It's inevitable that he gets worried about you meeting ppl in the gym.....so be faithful and trustworthy.

    I'm gym freak, I can spend 7 days in gym.

    回复删除
  4. i guess it's common problem for most of the PLU couples if the other one too attractive. even though they might trust their lover but the doubt still there.

    回复删除